Monday, 7 March 2016

pentingkan diri sendiri.

ade pengalaman berharga yang aku lalui sebelum2 ni. 
aku bertarung laksana pejuang yang sungguh berdedikasi. cewwah. 

aku bertarung dengan perasaan benci dan takut yang mendalam dalamjangkamasa bertahun2. aku berjuang dengan kesedihan dan kerisauan, aku berjuang dengan perasaan aku perlu berjuang sebab aku perlu hidup di kala ada yang membisikkan kuat supaya aku mati. dan perasaan untuk sukakan orang saat aku benci dan takut pada semua orang, perasaan untuk menyanyagi diri sendiri saat jiwa tak terkawal dan menyuruh2 untuk aku melukakan dan mencederakan diri sendiri. 

tak lain xbukan pengalaman tu semua buat aku mensyukuri nikmat yang Allah anugerahkan. 

cuma, aku syak pengalaman tu buat cara fikir dan cara tindak aku yang sekarang, berbeza. pendek kata, aku jadi orang lain. aku malas untuk fikir bende2 yang aku rasa kecil, mungkin sebab terbiasa fikir bende besar. aku malas untuk bersikap toleransi dan memujuk2 pada orang merajuk atau mengada-ngada. dan aku akan marah saat aku fikir aku perlu marah. aku jugak sesukahati tidak melayan saat aku rasa aku xperlu layan. 

aku fikir tindakan-tindakan ini agak emmentingkan diri sendiri. xpe kan, aku macam ni. kan. xpekan. 

xpelahh. biarlah aku mementingkan diri sendiri pun. 
sebab selama ni pun, aku tanggung semuanya sendiri 

lalalala~

No comments:

Post a Comment