Friday, 20 March 2015

lost

lost with no direction.
my head is shaking
but i
i gotta be strong
just keep pushing on

eh ternyanyi pulak.

Tuesday, 17 March 2015

gila

just a question.
'u sanggup ke hidup dengan orang gila?'

kalau xsggup. leave me alone.
aku sendiri pun cukup berjuang utk menjadi aku yang rasional.

aku cuma, xnak hampakan sesiapa.

Friday, 6 March 2015

big deal march.

assalamualaikum dan hai. 


Image result for deal
big deal.
tajuk 1
lewat ini, aku membuat macam2 keputusan besar dalam hidup aku. nak kata aku terburu-buru dan memandai2,tak jugak, sebab aku berbincang dan berdoa dalam-dalam (camne tu?) sebelum sesuatu keputusan dibuat. 

yang penting, bismillah, demi Allah, jalan je. 
apa pun keputusannya, biar Allah tentukan. 
ketidaktahuan akan masa akan datang buatkan kita berharap dan berdoa lebih pada tuhan, dan ya, usaha yang terbaik untuk hasil terbaik. 

mungkin kadang2 sebelum sesuatu keputusan dibuat-kita terpengaruh oleh emosi nafsu ketidakrasionalan atau apa, tetapi aku cuba yang terbaik. 

bismillah. doakan dipermudahkan urusan. 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

tajuk2 
aku berbincang dengan member. 
1. apa salahnya wanita merisik lelaki
2. kenapa wanita tidak suka suaminya berpoligami. 

hasil perbincangan, katanya aku pelik. 
kau lah pelik!
Image result for risik
ikut adat payah, ikut islam, mudah
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

tajuk3.

ada yang kata aku terlalu berani. padahal mereka tak tahu cerita sebenar. haha sangat. 
kelmarin, lepas zuhur-aku tiba2 diserang ketakutan semula. dan rasa macam nak batalkan/hentikan segalanya. tapi aku fikir-ya allah, apa aku ini? pengaruh apa yang menjadikan aku begini dan begini?dan ya, aku asyik takut menempuh kemudian hari.
Image result for takut kepada allah
takut yang sebenarnya

Image result for takut kepada allah
say no to terbelengu

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

tajuk 4.(gedik sikit)

selama ni aku sangat benci lelaki. tak percaya, dan apa-apa lah. walaupun segalanya nampak ok tapi ia seriously mempengaruhi apa pun tindakan yang aku buat, dan mempengaruhi siapa aku. 

tapi sekarang, entah kenapa hati aku terbuka untuk lelaki. tahniah kepada yang berjaya membuka pintu hati aku. huahuahuaaa. eh gediknya. 

doakan dipermudahkan urusan seterusnya. doakan allah redha. insya allah akan dijaga menurut caturan yang benar dan aku akan redha dengan apa pun yang bakal terjadi. 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

tajuk 5

sebenarnya aku banyak ketinggalan, jadi tulisan kali ni adalah untuk aku lebih kencang. ketinggalan yang dimaksudkan adalah ketiggalan dalam dakwah. malu, dengan akhwat yang tegar, malu dengan adik2 yang hebat hubungannya dengan tuhan. malu dengan insan-insan yang asyik berkorban. malu, padahal syurga yang aku dambakan. 

Image result for lari pagi
lari ke sorga
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

k lah assalamualaikum.